TWÓJ SKLEP INTERNETOWY
Wielu z nas ma ciekawy pomysł na sklep, jednak brak odwagi, a także funduszy aby zrealizować plany. Nie warto jednak rezygnować z marzeń, lepiej wziąć sprawy w swoje ręce i zastanowić się nad własnym biznesem właśnie w sieci. Jest to z pewnością mniej kosztowne, niż własny sklep prowadzony w formie tradycyjnej, a jednocześnie może być bardziej dochodowe. Przecież sprzedając online docieramy do znacznie większej grupy odbiorców, niż w tradycyjnym sklepie. Ponadto, prowadząc sklep internetowy możemy jednocześnie wykonywać prace, które dotychczas wykonywaliśmy.
Jeżeli oczywiście posiadamy wysokie zdolności organizacyjne i jesteśmy wystarczająco zdyscyplinowani. Oczywiście założenie i prowadzenie własnego biznesu nigdy nie jest proste. We własny sklep internetowy z pewnością będziemy musieli włożyć sporo pracy. Pomimo tego, że to nie my będziemy pracowali nad powstawaniem witryny, powinniśmy być zaangażowani w prace firmy, której zleciliśmy projekt. Zobaczmy, jak zakłada się sklepy internetowe, jak krok po kroku powstają oraz jakie formalności musimy załatwić, aby prowadzić sprzedaż internetową.
Wiadomo, że każdy biznes zaczyna się od jakiegoś pomysłu, koncepcji, koncepcja natomiast przeradza się w biznesplan. Zatrzymajmy się jednak chwilę na etapie samego pomysłu na sklep internetowy. Wiadomo, że każdemu zazwyczaj wydaje się, że to właśnie jego pomysły są najlepsze. Prawdopodobnie ze sporą ilością pomysłów na „złoty interes” jest podobnie. Zanim zaczniemy realizować swoje „złote pomysły”, powinniśmy przeanalizować zapotrzebowanie na produkty, które chcemy sprzedawać na wirtualnym rynku, czyli zainteresowanie ludzi tematem, jaki zamierzamy „ugryźć”.
Do tego, przed założeniem sklepu dobrze podejrzeć konkurencję oraz to, jak radzi sobie w Internecie, a także czy nie jest trochę za dużo już w sieci tego, co zamierzamy sprzedawać. Warto wykonać taką analizę, aby nie zaczynać czegoś, co wymagać będzie od nas poświęcenia sporej ilości czasu, pieniędzy, a niespecjalnie przyniesie korzyści.
Oprócz pomysłu musimy mieć świadomość tego, że sklepy internetowe są zarejestrowane, jak każda inna firma. Niezależnie od tego, czy sprzedajemy offline, czy online, musimy zarejestrować działalność gospodarczą. Nawet jeśli sprzedajemy wyłącznie w sieci, obowiązują nas takie same przepisy, jak w przypadku działalności prowadzonej offline i dopełnić musimy kilku formalności związanych z założeniem i prowadzeniem firmy.
Kolejnym krokiem jest wybór firmy informatycznej, która wykona nasz sklep internetowy. Być może niektórym wydaje się, że to, jaki będzie nasz sklep nie ma większego znaczenia – nic bardziej mylnego! Ważne jest nie tylko oprogramowanie sklepu (stanowiące jego silnik i serce jednocześnie), a także wygląd, design, który zrobi pozytywne (lub negatywne!) pierwsze wrażenie na potencjalnych klientach i zachęci (lub zniechęci!) do zapoznania się z ofertą sklepu internetowego.
Jeżeli już jesteśmy w miejscu samego tworzenia sklepu, powinniśmy zastanowić się, jaką funkcjonalność chcemy aby posiadał nasz sklep internetowy oraz co akurat dla nas jest najważniejsze, niezbędne. Oprócz samej witryny, ważne jest również to, pod jakim adresem w sieci umieścimy sklep internetowy. Dlatego też konieczne jest wybranie domeny dla sklepu, czyli adresu internetowego. Dobra domena pomaga ludziom w dotarciu do nas, a także współtworzy wizerunek firmy. Łatwa w zapamiętaniu i kojarząca się z nazwą firmy, profilem działalności pozwoli wrócić na sklep. Oprócz domeny czeka nas jeszcze wybór hostingu, czyli miejsca dla strony, a szczególnie dla sklepu w internecie. Hosting wybieramy zawsze w oparciu o indywidualne potrzeby, wymagania.
Oprócz tego, że oczywiście sklepy internetowe muszą posiadać bazę produktów, muszą przejrzyście prezentować asortyment, wymagane jest również, aby każda witryna zakupowa posiadała swój regulamin. Regulamin jest niezwykle ważnym elementem każdego sklepu internetowego. Pamiętajmy jednak o tym, że nigdy nie może być sprzeczny z obowiązującymi przepisami prawnymi. Po przebrnięciu przez wszystkie te etapy, przed oficjalnym uruchomieniem sklepu, przeprowadzane są testy poprawności działania i gdy wyniki testów są pozytywne, sklep internetowy jest uruchamiany w Internecie. Musimy oczywiście zadbać o to, aby ludzie dowiedzieli się o nim, w czym pomóc mogą różnorodne działania promocyjne, a także aktualizować witrynę, dbać o to, aby asortyment był uzupełniany, a na sklepie informacje o produktach były kompletne.
autor: Aptus.pl
© 2018 – 2019, admin. Wszelkie prawa zastrzeżone.